niedziela, 12 kwietnia 2009

DMP, czyli pomysły na danie w 5 minut na 1900pkt.

Nie wiem czy uda mi się pojechać na DMP, raz, że Krakowskie teamy ponoć mają już komplety, dwa, że mało która drużyna chce nieznanego gracza z mało popularną armią.
Niemniej pomysł na rozpiskę ujrzał światło dzienne, więc postanowiłem się podzielić zarówno samą rozpiską jak i przemyśleniami taktycznymi.

Deathseekers Army:
HQ:
Keeper of Secrets (Unholy Might)
Troops:
4 Horrors + Changeling
5 Horrors
10 Daemonettes
10 Daemonettes
8 Daemonettes
Elites:
6 Fiends of Slaanesh
6 Fiends of Slaanesh
5 Bloodcrushers of Khorne (Icon, Instrument)
Fast:
3 Screamers of Tzeentch
Heavy:
Soulgrinder (Phlegm)
Soulgrinder (Phlegm)
Soulgrinder (Phlegm)

Rozpiska jest niewyrafinowana i prosta w prowadzeniu jak budowa cepa. W pierwszej turze możemy posłać na stół 7 slotów, w drugiej 6. Ponieważ zakładamy, iż rzut na wybór połowy armii się uda, przy większości przeciwników zrzucamy w pierwszej fali Keepera, Fiendy, Crushery, 2 Grindery, Horrory bez Changelinga. W ten sposób otrzymujemy twardy, uniwersalny trzon armii znajdujący się już na stole. W razie gdyby rzut na zaczęcie się nie powiódł na stole znajduje się duża ilość mniej wytrzymałych modeli, Changeling, który zwiększa ich szanse przeżycia jeśli chodzi o ostrzał, oraz grinder, który może już troszeczkę przerzedzić szeregi wroga.

Rola poszczególnych modeli:
Keeper - przyciąganie wrogiego ostrzału, efekt psychologiczny, rozkręcanie pojazdów oraz specjalnych bohaterów czy jednoosobowego HQ.
Demonetki - polowanie na niezbyt ciężko opancerzone oddziały piechoty, rozkręcanie pojazdów a AV10, zajmowanie znaczników, utrudnianie życia przeciwnikowi.
Horrory - pestkopluje do zdejmowania herlawych, genków, gwardii, krootów czy inkwizycji, od biedy kontrola znaczników.
Changeling - utrudnianie ostrzału w maksymalny możliwy sposób.
Fiendy - oddział do mordowania praktycznie dowolnych jednostek wroga, blokowanie znaczników, od biedy otwieranie pojazdów z praktycznie dowolnym AV (nawet land raidera da się tym otworzyć).
Bloodcrushers - nośnik ikony, efekt psychologiczny, jednostka pochłaniająca ogromne ilości ostrzału wroga, dodatkowo idealnie sprawdzająca się przeciwko ciężkiej piechocie, pogromcy terminatorów i necronów.
Screamery - meltabomby zza krzaka.
Soulgrindery - niszczenie dużych, paskudnych oddziałów typu nobi na motorach, otwieranie masowe pojazdów, redukcja groźniejszych oddziałów przeciwnika od pierwszej tury, od biedy blokowanie znaczników.

Armia może o tyle nietypowa, że zawierająca sporą ilość demonetek i horrorów w miejsce powszechnie stosowanych bloodletterów, niespotykany nigdzie oddział screamerów oraz fiendy w miejsce popularniejszych bloodcrusherów.

Brak komentarzy: